SPOLUPRACA: SLOVENSKO vs IRSKO



Ahojte všetci,

Bola som na ceste domov zo školy ked som si prečítala prispevok v skupine na facebooku o spoluprácy z niakou firmou na vašom blogu. Ja sa priznám, nebolo ich vela ale viem porovnať ten rozdiel medzdi spoluprácou na Slovensku a v Irsku.

SLOVENSKO
Mala som skusenosť zo Slovenskou firmou a musím Vám povedať že nič moc. Ten príspevok už neexistuje lebo som na to nemala.. nervy. Ja som si povedala len svoj názor a to sa im asi nepáčilo. Načo ma niekto záujem o spoluprácu ked mi sám povie čo chce aby som napísala? to nie je spolupráca.. ja som si samozrejme napísala svoj názor a vtedy to začalo.

Najrpv mi prišiel e-mail že aby som zmenila môj názor, že mi pošlu dalšie veci alebo PENIAZE! Ja som taká neni..povedala som NIE.
Potom mi prišiel email že som im odlakala zákaznikou a že je to "neslušné" a aby som zmazala príspevok, ignorovala som..
A nakoniec mi sami komentovali na príspevok že klamem a že som im dala zlu recenziu za to že som od nich chcela viac penazí.

PRE INFO: Ja som od nich nezobrala ani cent. Ja som od nich priala len ten produkt. Potom som sa rozhodla vymazať prispevok pretože okolo toho bolo strašne vela dramy. .

IRSKO
Uplne niečo iné ako na Slovensku. Na mojom Irskom blogu som pred nedávnom pridala prispevok z Irskou značkou "BEAUTY BELLE". Su to masky na tvár a je to uplne iný pristup ako na Slovensku.

Napísali mi aby som si vybrala jednu masku ktoru by som chcela skusit, a poslali mi dalšie 2. Bolo to pekne zabalené, a bolo vidno že to bolo pre mna. Na Slovensku to bolo adresované ako BLOGERKE.. takže to posielali asi každému tak. V Irsku to bolo adresované na moje meno, čo je super. Masky boli výborné, fungovali tak ako mali.

Mala som problem z jednou maskou pretože padala a nedostala som žiadne vyhražné komenty, Napísali mi že su rady že som napisala uprimný názor pretože môžu vylepšiť ten produkt.
Momenálne čakám na dalšie veci od ních.

Asi tolko toho napíšem..som strašne unavená zo školy a dnes som nemala moc dobrý den.

Ak by ste mali ešte niake tému na SLOVENSKO vs IRSKO určíte napíšte, budem rada :)


8 comments:

  1. bohužiaľ, mne raz z jednej firmy poslali produkty, ktorým sa o týždeň končila záruka, a na ktorých to aj bolo vidno. Keď som napísala nahnevaný príspevok, komentovali, že som to zle uskladnila, a preto sa produkt pokazil. Nakoniec priznali, že predsa nebudú zadarmo blogerom posielať neviem aké produkty, keď bloger nie je plnohodnotný zákazník a vyhrážali sa mi žalobou za poškodzovanie dobrého mena... takisto som príspevok zmazala, pretože sa mi dvíhal žalúdok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Preboha, to ktorá firma si toto dovolila? Že bloger nie je plnohodnotný zákazník? No nieeee, iba im robíme reklamy zadarmo, resp. za pár produktov, pričom reklama o veľkosti A4 v lifestylovom magazíne stojí desiatkytisíc korún!!! Už nech sa preboha spamätajú tí slovenskí podnikatelia, toto naozaj nie je možné. Človek robí to čo ho baví a oni miesto toho aby boli radi, že sa o nich hovorí, tak z nás ešte aj blbcov budú robiť :-/

      Delete
    2. je to hrozné. ludia (firmy) by si mali vážiť to že niekto im je ochotný testovať produkty! preto už niako moc spolupráce neprímam, len vtedy ak ma to nauzaj zaujma :)

      Delete
    3. Meno firmy nechcem uverejňovať, od toho incidentu (február 2014) som dlhšiu dobu odmietala všetky spolupráce a chvíľami rozmýšľala, že ukončím aj ostatné prebiehajúce, no nakoniec som si povedala, prečo by som to mala robiť, a tak pokračujem ;-) nájde sa pár takých, ktorí tvrdia podobné - že nie sme normálni zákazníci, no veľa je aj ostatných, a preto česť výnimkám!

      Delete
    4. Jasné, rozumiem. Človeka to zamrzí, lebo predsalen je sloboda prejavu a recenzie sú od toho, aby podávali skutočné skúsenosti s produktami či službami. Všade vo svete je to normálne, recenzuje sa všetko od kozmetiky cez elektroniku, jedlo až po hotely... Akurát u nás miesto toho aby sa firmy z kritiky poučili, tak sa oháňajú právnikmi. Je to smutné, bloger len robí to čo má rád dúfajúc, že čitateľom svojimi recenziami pomáha správne sa rozhodnúť a nakoniec je ešte aj za debila, hoci nič zlé nespravil. Ani sa ti nedivím, že si nemala chuť na ďalšie spolupráce, ja by som reagovala pravdepodobne rovnako. Našťastie zatiaľ nemám osobnú skúsenosť s takými firmami, zatiaľ všetky spolupráce, ktoré som prijala boli skvelé a firmy si nekládli žiadne podmienky ani čo sa názoru týka, ani pokiaľ ide o nejaké termíny. Musím poklopať, že fakt som mala šťastie, lebo počúvam z mnohých strán o nepríjemných skúsenostiach a to aj so svetovými značkami. Neviem na čo potom spolupracujú s blogermi, keď očakávajú len velebenie. Na to nech si zaplatia reklamu v médiách. Bohužiaľ stále sa nájdu hlavne mladé blogerky, ktoré príjmu spoluprácu aj keď má kadejaké podivné podmienky.

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Súhlasím, a čo je horšie, nielen že príjmu hocijakú ponuku, ale silou mocou produkt vychvália len aby si zaistili aj ďalšie produkty zdarma.

      Delete
  3. Ja som zatiaľ zlú skúsenosť nemala, ale je to sila, že verejne ťa poškodzovali. Bolo by iné, ak by si nejakým spôsobom napádala ich firmu ale produkt sa nemusí páčiť, hodiť, sadnúť každému tak je logické, že budú aj ľudia s negatívnym názorom. Super, že za hranicami to funguje, naše firmy by sa mohli inšpirovať :)
    http://drewsbeauty.blogspot.sk

    ReplyDelete